PROIECT de evaluare finala: Tehnologii educationale interactive
Proiectul final este centrat pe portofoliile realizate de cursant pe parcursul celor
5 saptamani de cursuri si dezvolta o tema in domeniul tehnologiilor educationale,
in acord cu tematica programului de formare. Temele de proiect vor fi alese complementar
astfel incat la sfarsitul programului sa rezulte o baza de 1320 de aplicatii.
dinamice (interactive), cu tematica axata pe problemele de interes major in educatie si formare.
Prin CVCM aplicatiile vor fi accesibile gratuit tuturor cadrelor didactice, elevilor si studentilor.
Evaluare finala
Evaluarea finală se realizează prin susţinerea în şedinţă publică a unei lucrări finale
elaborate în acest scop şi centrată pe portofoliul realizat.
Aprecierea lucrării finale se face prin calificative (Excelent, Foarte Bine, Bine, Suficient, Insuficient).
Descrierea procedurii de evaluare finală:
Fiecare cursant va fi evaluat independent prin raportarea la cinci criterii distincte,
cunoscute în prealabil. Gradul de îndeplinire al acestora se notează cu puncte pe o scara de la 1 la 10.
- Criteriul ştiinţific (Cs): se evaluează gradul de informare al cursantului
cu privire la tema aleasă, respectiv gradul de exactitate al informaţiei transmise
(bibliografie, stadiul actual al cunoaşterii în domeniu, alte surse de informare utilizate).
- Criteriul tehnic (Ct): se evaluează gradul de realizare al lucrării în raport cu
cerinţele specificate în tema lucrării finale (cerinţe impuse explicit la început, .
pentru fiecare lucrare în parte), respectiv gradul de cunoaştere al tematicii şi al
metodelor/uneltelor pe care le implică elaborarea lucrării finale.
- Criteriul estetic (Ce): se evaluează modul de organizare/structurare al lucrării şi modul de
elaborare al documentaţiei din punct de vedere estetic (scheme/desene/grafice clare, îngrijite, relevante).
- Criteriul profesional (Cp): se evaluează capacitatea cursantului de a-şi prezenta lucrarea
într-o manieră cursivă, logică şi relevantă, respectiv modul de realizare a prezentării grafice [*.ppt]
(relevanţa conţinutului şi capacitatea de sinteză a cursantului).
- Criteriul evaluare de progres (Cep): se evaluează deprinderile şi abilităţile formate
pe parcursul programului, precum şi gradul de implicare al cursantului în activităţile pe care le
implică programul de formare profesională urmat. Prin evaluarea continuă a cursantului şi printr-un test
la finalul programului se apreciază cursantul de către expertul formator, printr-un punctaj
pe o scara de la 1 la 10.
Punctajul final „P” obţinut de cursant la evaluarea finală se stabileşte prin relaţia următoare:
P= 0.1 Cs+ 0.4 Ct+0.1 Ce+0.2 Cp+0.2 Cep (max 10 puncte)
Evaluarea finală se realizează de o comisie de experti în educaţie şi formare profesională,
fiecare membru al comisiei evaluând independent cursantul pe baza criteriilor anterioare.
Punctajul final se calculează prin mediere.
Calificativul final acordat se raportează la punctajul obţinut de fiecare cursant în baza următoarei grile de referinţă:
Punctaj între 9.01 şi 10: Calificativ EXCELENT;
Punctaj între 8.01 şi 9: Calificativ FOARTE BINE;
Punctaj între 6.01 şi 8: Calificativ BINE;
Punctaj între 4.01 şi 6: Calificativ SUFICIENT;
Punctaj între 0.00 şi 4: Calificativ INSUFICIENT.